Temat: Organizacja i zasady pracy na technice. BHP.
1. Podręcznik: "Jak to działa" wyd. Nowa Era
2. Zeszyt w kratkę
3. Plan pracy
4. System oceniania
Wymagania edukacyjne:
Wymagania podstawowe
|
Wymagania ponadpodstawowe
|
UCZEŃ:
• posługuje się terminami:
włókna roślinne, surowce wtórne, papier, tektura, karton
• podaje nazwy surowców
wykorzystywanych do produkcji papieru
• omawia proces produkcji
papieru
• poprawnie posługuje się
terminami: włókno, tkanina, dzianina, ścieg, konserwacja
odzieży
• określa pochodzenie włókien
• rozróżnia materiały
włókiennicze
• wyjaśnia znaczenie symboli
umieszczonych na metkach odzieżowych
• posługuje się terminami: drewno, pień, tartak, trak, tarcica, materiały drewnopochodne
• tłumaczy, jak się otrzymuje drewno
• nazywa rodzaje drzew
• podaje nazwy narzędzi do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych
• rozróżnia wyroby wykonane
z tworzyw sztucznych
• omawia rodzaje tworzyw
• charakteryzuje tworzywa
ze względu na ich
właściwości
• podaje nazwy narzędzi do obróbki tworzyw
• poprawnie posługuje się terminami: metal, ruda, stop, niemetal, metale żelazne, metale nieżelazne
• omawia, w jaki sposób otrzymuje się metale
• określa rodzaje metali
• posługuje się terminami:
odpady, recykling, surowce
organiczne, surowce wtórne,
segregacja
• omawia sposoby
zagospodarowania odpadów
• wyjaśnia, do czego
wykorzystuje się rysunek techniczny
• prawidłowo posługuje się przyborami do kreślenia
i pomiaru
• wykonuje proste rysunki z użyciem wskazanych narzędzi
• wyjaśnia,
do czego używa się
pisma technicznego
• odwzorowuje pismem
technicznym poszczególne
litery i cyfry
• stosuje pismo techniczne
do
zapisania określonych
wyrazów
|
UCZEŃ:
• podaje, kto i kiedy wynalazł
papier
• określa właściwości i zastosowanie różnych wytworów papierniczych
• omawia właściwości
i zastosowanie różnych materiałów włókienniczych
• podaje charakterystyczne cechy wyrobów wykonanych z włókien
naturalnych i sztucznych
• omawia budowę pnia drzewa
• określa właściwości drewna i materiałów drewnopochodnych
• wymienia przykłady zastosowania drewna
i materiałów drewnopochodnych
• opisuje, w jaki sposób otrzymuje się tworzywa sztuczne
• podaje przykłady przedmiotów
wykonanych
z
różnego rodzaju tworzyw
• przedstawia zastosowanie narzędzi do obróbki tworzyw sztucznych
• określa rodzaje metali
• przedstawia zastosowanie narzędzi do obróbki metali
• wyjaśnia,
w jaki sposób każdy
człowiek może przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego
• określa rolę segregacji odpadów
• tłumaczy, dlaczego rysunek
techniczny opisuje się za pomocą uniwersalnego języka
technicznego
• starannie wykreśla proste
rysunki
• omawia znaczenie stosowania
pisma technicznego
• dba o estetykę tekstów zapisanych pismem technicznym
|
Ocenie szkolnej podlega:
1. Stopień opanowania wiadomości w zakresie materiałoznawstwa i technologii mechanicznej oraz ich wykorzystanie w rozwiązywaniu zadań wytwórczych.
2. Zeszyt przedmiotowy ucznia.
3. Zeszyt ćwiczeń z wykonanymi poszczególnymi ćwiczeniami.
4. Aktywność na lekcjach techniki.
5. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, ład i porządek na stanowisku pracy.
6. Umiejętność wykonywania zadań technicznych zgodnych z dokumentacją rysunkową i projektem, dokładność estetyka wykonywanego zadania.
7. Dokładność, staranność wykonywanych zadań.
8. Umiejętność posługiwania się narzędziami, przyrządami, urządzeniami technicznymi zgodnie z ich przeznaczeniem.
9. Umiejętność posługiwania się przyborami i przyrządami kreślarskimi.
10. Umiejętność wykonywania dokumentacji rysunkowej.
11. Stopień opanowania wiadomości z ruchu drogowego.
12. Sprawne i właściwe posługiwanie się komputerem.
13. Praca w grupach za zwróceniem uwagi na zaangażowanie uczniów do pracy.
Kontrakt z uczniami:
- Na zajęciach z przedmiotu Technika obowiązuje "Regulamin Pracowni Technicznej"
- Nie przewiduje się sprawdzianu zaliczeniowego na koniec semestru.
- Prace rysunkowe są ocenione w ciągu 2 tygodni i przekazane uczniom do wglądu.
- Uczeń po dłuższej niż 1 tydzień nieobecności w szkole może nie być oceniany, jeżeli nieobecnoość związana była z chorobą lub innymi sytuacjami losowymi, które go usprawiedliwiają.
- Nie przygotowanie do zajęć zgłasza uczeń po sprawdzeniu listy obecności.
- Dwa razy w ciągu semestru uczeń może zgłosić nie przygotowanie do lekcji (brak zeszytu, zadania) bez obawy otrzymania oceny niedostatecznej.
- Systematyczne nie przygotowywanie się do lekcji, brak zeszytu przedmiotowego (zeszytu ćwiczeń) lub potrzebnych na lekcje innych materiałów za trzecim razem i każdym następnym wpłynie na wstawienie oceny niedostatecznej.
- Uczeń mający kłopoty z opanowaniem materiału może zwrócić się do nauczyciela w celu ustalenia formy wyrównania braków lub pokonania trudności.
- Oceny wystawiane przez nauczyciela są jawne i uzasadnione.
- Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczna za pracę praktyczną w ciągu trzech tygodni od przekazania informacji o uzyskanej ocenie za daną pracę.
- Uczeń ma obowiązek prowadzenia zeszytu przedmiotowego, w którym powinny znajdować się zapisy tematów, notatki, zapisy poleceń ustnych lub pisemnych prac. Zeszyt prowadzony jest systematycznie przez ucznia. W przypadku nieobecności ucznia w szkole, zeszyt przedmiotowy musi być uzupełniony.
- "Szczęśliwy numerek" zwalnia ucznia z odpowiedzi z ostatnich trzech lekcji oraz z niezapowiedzianej kartkówki.
- "Szczęśliwy numerek" nie zwalnia ucznia z noszenia podręcznika, zeszytu przedmiotowego, brania udziału w lekcji.
- Każdy uczeń ma prawo do oceny za wykonane prace nadobowiązkowe uzgodnione z nauczycielem.
- Przy wystawianiu ocen semestralnej i końcoworocznej duże znaczenie mają oceny z zadań praktycznych oraz prac wytwórczych i komputerowych oraz obecności na lekcjach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz