Lekcja 1

Lekcja 1
Temat: Organizacja i zasady pracy na technice. BHP.

1. Podręcznik: "Jak to działa" wyd. Nowa Era
2. Zeszyt w kratkę
3. Plan pracy
4. System oceniania

Wymagania edukacyjne: 

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe
UCZEŃ:

posługuje s terminami:
włókna roślinne, surowce wtórne, papier, tektura, karton
podaje nazwy surowców
wykorzystywanych do produkcji papieru
omawia proces produkcji
papieru

poprawnie posługuje s
terminami: włókno, tkanina, dzianina, ścieg, konserwacja odzieży
określa pochodzenie włókien
rozżnia materiały włókiennicze
wyjaśnia znaczenie symboli umieszczonych na metkach odzieżowych

posługuje s terminami: drewno, pień, tartak, trak, tarcica, materiały drewnopochodne
tłumaczy, jak s otrzymuje drewno
nazywa rodzaje drzew
podaje nazwy narzędzi do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych

rozżnia wyroby wykonane z tworzyw sztucznych
omawia rodzaje tworzyw
charakteryzuje tworzywa
ze wzgdu na ich właściwości
podaje nazwy narzędzi do obróbki tworzyw


poprawnie posługuje się terminami: metal, ruda, stop, niemetal, metale żelazne, metale nieżelazne
omawia, w jaki sposób otrzymuje s metale
określa rodzaje metali

posługuje s terminami:
odpady, recykling, surowce organiczne, surowce wtórne, segregacja
omawia sposoby
zagospodarowania odpadów

wyjaśnia, do czego wykorzystuje s rysunek techniczny
prawidłowo posługuje sprzyborami do kreślenia
i pomiaru
wykonuje proste rysunki z użyciem wskazanych narzędzi

wyjaśnia, do czego używa się pisma technicznego
odwzorowuje pismem technicznym poszczególne litery i cyfry
stosuje pismo techniczne do zapisania okrlonych wyrazów
UCZEŃ:

podaje, kto i kiedy wynalazł
papier
określa właściwości i zastosowanie żnych wytworów papierniczych




omawia właściwości
i zastosowanie żnych materiałów włókienniczych
podaje charakterystyczne cechy wyrobów wykonanych z ókien naturalnych i sztucznych


omawia budowę pnia drzewa
określa właściwości drewna i materiałów drewnopochodnych
wymienia przykłady zastosowania drewna
i materiałów drewnopochodnych


opisuje, w jaki sposób otrzymuje s tworzywa sztuczne
podaje przykłady przedmiotów wykonanych  z żnego rodzaju tworzyw
przedstawia zastosowanie narzędzi do obróbki tworzyw sztucznych


określa rodzaje metali
przedstawia zastosowanie narzędzi do obróbki metali




wyjaśnia, w jaki sposób każdy człowiek może przyczyn s do ochrony środowiska naturalnego
określa ro segregacji odpadów


tłumaczy, dlaczego rysunek techniczny opisuje s za pomo uniwersalnego języka technicznego
starannie wykreśla proste rysunki




omawia znaczenie stosowania pisma technicznego
dba o estetykę tekstów zapisanych pismem technicznym

Ocenie szkolnej podlega:
1. Stopień opanowania wiadomości w zakresie materiałoznawstwa i technologii mechanicznej oraz ich wykorzystanie w rozwiązywaniu zadań wytwórczych.
2. Zeszyt przedmiotowy ucznia.
3. Zeszyt ćwiczeń z wykonanymi poszczególnymi ćwiczeniami.
4. Aktywność na lekcjach techniki.
5. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, ład i porządek na stanowisku pracy.
6. Umiejętność wykonywania zadań technicznych zgodnych z dokumentacją rysunkową i projektem, dokładność estetyka wykonywanego zadania.
7. Dokładność, staranność wykonywanych zadań.
8. Umiejętność posługiwania się narzędziami, przyrządami, urządzeniami technicznymi zgodnie z ich przeznaczeniem.
9. Umiejętność posługiwania się przyborami i przyrządami kreślarskimi.
10. Umiejętność wykonywania dokumentacji rysunkowej.
11. Stopień opanowania wiadomości z ruchu drogowego.
12. Sprawne i właściwe posługiwanie się komputerem.
13. Praca w grupach za zwróceniem uwagi na zaangażowanie uczniów do pracy.

Kontrakt z uczniami:

  • Na zajęciach z przedmiotu Technika obowiązuje "Regulamin Pracowni Technicznej"
  • Nie przewiduje się sprawdzianu zaliczeniowego na koniec semestru.
  • Prace rysunkowe są ocenione w ciągu 2 tygodni i przekazane uczniom do wglądu.
  • Uczeń po dłuższej niż 1 tydzień nieobecności w szkole może nie być oceniany, jeżeli nieobecnoość związana była z chorobą lub innymi sytuacjami losowymi, które go usprawiedliwiają.
  • Nie przygotowanie do zajęć zgłasza uczeń po sprawdzeniu listy obecności.
  • Dwa razy w ciągu semestru uczeń może zgłosić nie przygotowanie do lekcji (brak zeszytu, zadania) bez obawy otrzymania oceny niedostatecznej.
  • Systematyczne nie przygotowywanie się do lekcji, brak zeszytu przedmiotowego (zeszytu ćwiczeń) lub potrzebnych na lekcje innych materiałów za trzecim razem i każdym następnym wpłynie na wstawienie oceny niedostatecznej.
  • Uczeń mający kłopoty z opanowaniem materiału może zwrócić się do nauczyciela w celu ustalenia formy wyrównania braków lub pokonania trudności.
  • Oceny wystawiane przez nauczyciela są jawne i uzasadnione.
  • Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczna za pracę praktyczną w ciągu trzech tygodni od przekazania informacji o uzyskanej ocenie za daną pracę.
  • Uczeń ma obowiązek prowadzenia zeszytu przedmiotowego, w którym powinny znajdować się zapisy tematów, notatki, zapisy poleceń ustnych lub pisemnych prac. Zeszyt prowadzony jest systematycznie przez ucznia. W przypadku nieobecności ucznia w szkole, zeszyt przedmiotowy musi być uzupełniony.
  • "Szczęśliwy numerek" zwalnia ucznia z odpowiedzi z ostatnich trzech lekcji oraz z niezapowiedzianej kartkówki.
  • "Szczęśliwy numerek" nie zwalnia ucznia z noszenia podręcznika, zeszytu przedmiotowego, brania udziału w lekcji.
  • Każdy uczeń ma prawo do oceny za wykonane prace nadobowiązkowe uzgodnione z nauczycielem.
  • Przy wystawianiu ocen semestralnej i końcoworocznej duże znaczenie mają oceny z zadań praktycznych oraz prac wytwórczych i komputerowych oraz obecności na lekcjach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz